У понедељак, 28.01.2019. је
у оквиру пројекта ''Мудрији заједно'' изведен још један огледни час. Овога пута је то био Час
одељенског старешине, а ученици V2 I
VII2 су се
потрудили да на најбољи могући начин представе продукте својих истраживања.
Разредне старешине ова два
одељења Ненад Прибак и Хелена Милошевић Момчилов су своја сазнања са мобилности
у Болоњи, подржавајући своје ученике, спровели у пракси кроз осам мањих пројеката, којима су на заједничку
тему стигли до најразличитијих креативних продуката.
Часу
је присуствовала директорка школе Снежана Будимировић, као и педагог и
психолог школе и многобројне колеге.
Неисцрпна
тема данашњице ''Виртуелно није реално'' има за циљ да из угла тинејџера
одговори на кључно питање ''Како да препознам и избегнем замке виртуелног
света?''
Два
ученика седмог разреда су анализом проблема на основу расположиве литературе
успела да издвоје најпогоднија питања за анкету, којом ће доћи до важних
сазнања о уобичајеном понашању њихових другара када је у питању употреба
друштвених мрежа и интернета уопште. Они су формирали анкету у апликацији Kahoot
и отворили час непосредним приказом стања.
Посебну пажњу је привукао скеч
групе ученика одглумљен на часу. Он
говори о проблемима тинејџерке која одраста у наизглед успешној, али
дисфункционалној породици. Њен нестанак покреће дискусију свих присутних и
подстиче ученике на даље размишљање.
Следи видео, у ком исти актери
приказују позитивну слику, у којој непосредна околина-породица и школа
адекватно реагује и помажу девојчици да реши проблем. Овај видео је
пропраћен одобравањем.
У оквиру разматрања понашања
деце на интернету, ученици петог разреда су припремили свој упитник у виду
друштвене игре, са прецизним саветима и закључцима. Присутни гости су се
укључивали у постављање питања ученицима, који су веома искрено одговарали на
њих. Деци је пружена прилика да питају своје наставнике како и зашто користе
интернет. Ова непосредна комуникација свакако улива поверење код ученика и
утиче на њихов позитиван став о школи као безбедној средини.
Уследео је још један видео,
овог пута пажљиво одабран на YouTube-у. У питању је друштвени експеримент у
ком психолог води разговор са родитељима, питајући да ли њихова деца прихватају
позиве за пријатељство на друштвеним мрежама од непознатих лица. Непријатно изненађење
за све родитеље, који тврде да њихова деца то никада не би урадила, је да,
скривајући од њих, деца ступају у ризичне контакте и чак доводе себе у
ситуације са неизвесним исходима. Ученици су одабрали овај видео да би покушали
да скрену пажњу родитељима на важност њихове заинтересованости и учешћа у
свакодневним активностима своје деце.
Час је завршен позивом на
изложбу форографија и паноа са саветима за ученике, родитеље и наставнике. Током
обиласка изложбе свима присутнима су подељени едукативни флајери, који су
такође продукт једног од пројеката, а који ће бити подељени свим ученицима у школи. Као посебан поздрав на крају, ученици и
наставници су добили слаткише са упозорењима у стиху на енглеском и српском
језику. Ова активност се симболично
надовезује на савет да никада не би требало узимати слаткише од странаца,
алудирајући овог пута на примамљиве садржаје на интернету, који нису увек тако
слатки и пријатни како на први поглед делују.
Нема коментара:
Постави коментар