Огледни часови у оквиру овог пројекта пружају и прилику да се упознамо и са другим иновативним методама, које је могуће интегрисати у интердисциплинарну пројектну наставу. CLIL (Content and Language Integrated Learning) je модел наставе који обједињује подучавање различитих наставних предмета и страног језика.
На часу који су одржали наставник физике Горан Бојанић и наставница енглеског језика Хелена Милошевић Момчилов прављена је макета телеграфа и испробавано преношење порука Морзеовом азбуком, а ученици 7/3 и наставници су користили искључиво енглески језик у међусобној комуникацији и праћењу инструкција.
Заједничка тема истраживања ученика, подељених у четири групе, је била "Како добра комуникација спашава људске животе".
Једна група ученика је истраживала општу историју комуникације, почевши од узрока њене појаве у људском друштву, па све до данашњих дана. Друга група се позабавила језиком глуво-немих и поред анализе и ПП презентације припремила је и вежбу у којој је све присутне подучила неким основним знаковима.
Трећа група је причала о опасностима које нам прете због "лењости" у комуникацији и симулирала дописивање својих вршњака на енглеском и српском језику, препуно скраћеница и без неопходне интерпункције, писано нимало маштовитим и сиромашним вокабуларом.
Четврта група нас је упознала са историјом телеграфа и његовом употребом у историји. Потом су сви приступили изради макета телеграфа.
Час је завршен кратким такмичењем у дешифровању порука на енглеском језику.
Ученици су савесно одрадили све етапе пројеката и били изузетно поносни на чињеницу да су успели да прате градиво из физике на енглеском језику.
Нема коментара:
Постави коментар